BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
Close menu
  • Хобби
  • Хүний нөөц
  • Санхүү
  • Амт
  • CEO Talk
  • Стратеги
  • Маркетинг
  • Менежмент
  • Брэндийн түүх
  • Өсөлттэй бизнес
  • Made in Mongolia
  • Дижитал шилжилт
  • Green entrepreneur
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Woman entrepreneur
  • Bookzone
  • Подкаст
  • Эрүүл амьдрал
Хээтэй цамц өмссөн эмэгтэй сүүн бүтээгдэхүүн дэлгэн тавьсан лангуун дээр зогсож байна. Өөр хүний гар түүн рүү ухаалаг утсаа барьж, бичлэг хийж магадгүй. Арын дэвсгэр дээр төрөл бүрийн эд зүйлс, бүтээгдэхүүний тэмдэглэгээ бүхий тавиурууд байдаг. - Business.MN

Т.Наранцацрал: Бараа бүтээгдэхүүн тань олонд танигдчихсан бол одоо тэднийг алдахгүй байх ажлаа эхлүүл

Х.Саранзаяа   Х.Саранзаяа
2019-09-26
  Менежмент, Стратеги
0
Share on FacebookShare on Twitter

“Намрын ногоон өдрүүд” экспод “Монфрэш” компани өөрийн үйлдвэрлэн гаргадаг бүхий л нэр төрлийн бараа бүтээгдэхүүнээр оролцож байна. “Монфрэш” компани нь шүүс, сүүн бүтээгдэхүүн, бяслаг, дарс болон навчин тамхи гэсэн бүтээгдэхүүнийг 20 жил үйлдвэрлэж буй Монголын ууган үйлдвэрүүдийн нэг юм. Тиймээс экспод оролцохын давуу тал болон бүтээгдэхүүнүүддээ баримталдаг маркетингийн бодлогыг тодруулж “МонФрэш Шүүс” компанийн маркетингийн ахлах менежер Т.Наранцацралтай ярилцлаа.    

Монфрэш компанийн Өүлэн, Биеэ бодоорой гэх мэт сүү аль хэдийнэ олонд танигдсан. Харин бяслагны хувьд дотоодын хэрэглэгчид хэрхэн хүлээж авч байна вэ?

Манай компани таван жилийн өмнөөс эхлэн монгол үхрийн сүүгээр бяслаг үйлдвэрлэж эхэлсэн. Харин одоо л бяслагны соёл, хэрэгцээ манайд суурьшиж эхэлж байна. Зарим улс оронд бяслаг нь монголчуудын өдөр тутамдаа хэрэглэдэг сүүтэй цай шиг бүрэн хэрэглээнд орчихсон байдаг. Гэтэл бяслагны хэрэгцээ өндөр түвшинд хөгжөөгүй манай оронд импортын олон төрлийн бяслаг бий. Үүнийг илүү чанартайгаар орлох бяслагийг бид үйлдвэрлэж, хэрэглэгчиддээ таниулах гээд л явж байна.

Манай компани бяслагаа нэг жилийн өмнөөс экспортод гаргаж эхэлсэн. Япон улсын Мицү компанитай хамтран энэ тал дээр ажиллаж байгаа. Эхний ээлжинд бүтээгдэхүүнээ нэг удаа Япон улсын зах зээл рүү нэвтрүүлчихсэн. 

Хүнсний бүтээгдэхүүн, ялангуяа бяслаг гэх мэт орчин голдог бүтээгдэхүүнийг олон улсад гаргахад ямар хүндрэл бэрхшээл тулгардаг вэ? 

Бидний хувьд зөвхөн бяслагаа Япон улсын зах зээлд гаргаж эхэлсэн. Япончууд өөрсдөө бяслагийг маш их хэрэглэдэг учраас манай бяслагийг огт тоохгүй биш бага багаар хэрэглэж байгаа. Учир нь Монгол үнээний сүүгээр хийсэн органик гэдэг утгаараа тэд хэрэглэж байгаа. Харин органик бус бяслагууд өгөх ёстой амин дэмээ өгөх үү гэдэг нь эргэлзээтэй байдаг. Тиймээс бид бүтээгдэхүүнээ тухайн зах зээлд илүү сайн таниулах ажлыг хийж эхэлж байгаа. Хүнсний бүтээгэхүүнийг экспортод гаргахад хүндрэл бэрхшээл мэдээж их. Хадгалалт, тээвэр гэх мэтээс шалтгаалаад бүтээгдэхүүн маань муудах, чанаргүйтэх асуудал үргэлж тулгардаг.

Тэгвэл танай компани бяслагаа тээвэрлэх, хадгалах тал дээр хэрхэн ажиллаж байна вэ?

Манайх хамтарч ажиллаж байгаа компанитайгаа ярилцаад аль болох удаан тээвэрлэхгүй байх нөхцлийг ханган ажиллаж байна. Эхний ээлжинд бүтээгдэхүүнээ онгоцоор явуулсан. Дараагийн удаа тухайн улсаас ихээр татан авалт хийх юм бол хэрхэн тээвэрлэх тухайгаа яригдаж байгаа.   

Танай компанийн шүүснүүд хэрэглэгчдэд танигдсан ч өрсөлдөгчид олон байна. Тэднээс ялгагдах онцлогоо юу гэж харж байна вэ? Энэ тал дээр танай компани ямар бодлого баримталдаг вэ?

Бидний үйлдвэрлэдэг шүүс өтгөн. Мөн тетра пак савлагааг Монголдоо анх удаа нэвтрүүлэн өнөөг хүртэл хэрэглэж байна. Бүтээгдэхүүний чанараас гадна үнийн хувьд ижил төрлийн бараа бүтээгдэхүүнээс харьцангуй хямд бөгөөд эх орондоо үйлдвэрлэдэгээрээ онцлог.

Бараа бүтээгдэхүүн олонд танигдсан ч тасралтгүй маркетингийн ажил хийх хэрэгтэй болдог байх. Энэ талаар?

Бидний үйлдвэрлэдэг бараа бүтээгдэхүүн хэрэглэгчдэд аль хэдийнэ танигдсан. Өөрөөр хэлбэл бидний хэрэглэгч өөрсдөө бий болчихсон гэсэн үг. Бидэнд нас насны хэрэглэгчид байдаг. Түүнчлэн бүхий л баярт зориулсан бүтээгдэхүүнийг бид үйлдвэрлэдэг. Жишээ нь, хүүхдийн баяр болоход хүүхдэд зориулсан хамгийн олон төрлийн бүтээгдэхүүнийг худалдаалдаг. Ингээд бүтээгдэхүүнүүд маань нэгэнт олонд танигдсан болохоор бид хэрэглэгчиддээ чанартай барааг хямдхан үнээр нийлүүлэхийг эрхэмлэдэг. Өөрөөр хэлбэл нэгэнт үүссэн хэрэглэгчиддээ бүтээгдэхүүнийхээ үнэ цэнийг алдахгүй байх тал дээр анхаарч ажилладаг. 

Намрын ногоон өдрүүд экспо өндөрлөлөө. Олон улсын болон дотоодын экспод оролцохын давуу тал юу байдаг вэ? Зөвхөн борлуулалт хийхдээ гол ач холбогол үзүүлдэггүй байх.

Экспод оролцохдоо бид бүтээгдэхүүнээ үйлдвэрийн үнээр зарж борлуулдаг учраас ашиг олохдоо бус хэрэглэгчиддээ бараа бүтээгдэхүүнээ шинээр нь, хангалттай хэмжээнд хүргэхийг зорьдог. 

Экспод оролцохдоо гаргадаг тодорхой хэмжээний зардлынхаа хэдэн хувийг нөхөж чаддаг вэ?

Ер нь нөхнө гэж байхгүй. Учир нь бид бүтээгдэхүүндээ ямар нэгэн нэмүү өртөг шингээгүй, үйлдвэрийн үнээр борлуулдаг учраас зардлаа нөхнө гэж байдаггүй. 

Олон хэрэглэгчдэд бараа бүтээгдэхүүнээ хүргэх нь маркетингийн хувьд ямар давуу талтай вэ?

Мэдээж хэрэглэгчдийнхээ номер нэг сонголтыг хангахын тулд ямар ч сувгаар хамаагүй хэрэглэгчиддээ бүтээгдэхүүнээ хүргэх байх хэрэгтэй. Түүнчлэн шинэ бараа бүтээгдэхүүнээ танилцуулах нэг арга бол үзэсгэлэн худалдаа юм. Жишээ нь, бид саянаас хушгатай сүүг шинээр үйлдвэрлэсэн бөгөөд уг үзэсгэлэнгээр олон хэрэглэгчдэд хүрч, таниулж чадаж байна.

 

bookzone
Тагууд: бүтээгдэхүүнмаркетингхэрэглэгч

Санал болгох:

Illustration of four people analyzing charts and graphs on large screens, surrounded by popular social media icons like Facebook, Instagram, and TikTok. Background is pink.
Маркетингийн төсөв контент бүтээгчид рүү урсах хандлагатай байна
Нийгмийн сүлжээг ашиглаж борлуулалтаа хэрхэн нэмэгдүүлэх вэ
Х.Саранзаяа

Х.Саранзаяа

Захиалах
Нэвтрэх
Мэдэгдэл
Нэвтэрч байж сэтгэгдэл үлдээнэ үү
0 Сэтгэгдлүүд
Inline Feedbacks
Бүх сэтгэгдлийг харах

БИЗНЕС ХАРИЛЦААНЫ АЛБА:
89975667, 80975667, 86975667

ХАЯГ: УБ, Хан-Уул дүүрэг,
Махатма Гандигийн гудамж,
Галакси Тауэр, 5007 тоот

  • Бидний тухай
  • Нууцлалын бодлого
  • Хамтран ажиллах
  • Лого татах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

wpDiscuz
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Өсөлттэй бизнес
  • Woman entrepreneur
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Брэндийн түүх
  • CEO Talk
  • Green entrepreneur
  • Хобби
  • Made in Mongolia
  • Маркетинг
  • Хүний нөөц
  • Менежмент
  • Дижитал шилжилт
  • Дэлхийд
  • Учиртай тоонууд
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Стратеги
  • Санхүү
  • Амт
  • Эрүүл амьдрал
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Подкаст
  • Сэтгүүл
  • Bookzone
  • Ном
  • Хамтран ажиллах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00