BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
Close menu
  • Хобби
  • Хүний нөөц
  • Санхүү
  • Амт
  • CEO Talk
  • Стратеги
  • Маркетинг
  • Менежмент
  • Брэндийн түүх
  • Өсөлттэй бизнес
  • Made in Mongolia
  • Дижитал шилжилт
  • Green entrepreneur
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Woman entrepreneur
  • Bookzone
  • Подкаст
  • Эрүүл амьдрал
Энтрепренер ханан дээрх том хүснэгтийн өмнө ширээнд сууж буй үзэгчдэд сэнс болон заагч ашиглан танилцуулж байна. - Business.MN

Тоёотагийн “тасралтгүй сайжруулах” зарчмын түүх

Б.Билэгт   Б.Билэгт
2020-02-13
  Менежмент
1
Share on FacebookShare on Twitter

Өдгөө бидний мэдэх автомашины алдарт үйлдвэрлэгч Тоёота компани 1925 онд анх нэхмэлийн машин үйлдвэрлэж бизнесийн гараагаа эхэлж байв. Улмаар 1936 оноос автомашины салбарт хөл тавьжээ. Дэлхийн хоёрдугаар дайны дараах он жилүүдэд Тоёопет хэмээх суудлын жижиг машин таксины жолоочдын дунд эрэлттэй байлаа. Яаж ийгээд зах зээлээ л тэлэх сонирхолтой байсан тэд энэ хооронд ачааны машиныг Өмнөд Америк руу хэдийнэ экспортолж эхлээд байв. Улмаар 1955 онд “Тоёота”-ийн захирал Шатора Камияа АНУ-д бизнес аялалаар очоод америкчууд ямар их жижиг оврын машин унадгийг хараад гайхаж байсан гэдэг. Хурдны замаар ар араасаа давхих машинууд бүгд шахуу Европоос орж ирсэний дотор ихэнх нь Volkswagen-ын машинууд харагдана. Европын машинууд Америкт ийм амжилттай байгааг нүдээр үзсэн Камияа хэрэв Тоёота Америкийн зах зээл рүү орвол Засгийн газраас нь импортын хориг тавих вий хэмээн болгоомжилж байв. Үүнээс гадна энэхүү зах зээлд хэдийн байр сууриа олсон Ford, Chrysler болон General Motors-той өрсөлдөнө гэдэг аз туршсан хэрэг байлаа. 

Гэвч одоо л хөдлөхгүй бол аяандаа зах зээлээс шахагдах аюултайг Камияа мэдэж байсан тул Америкийн зах зээлд өрсөлдөхөөр шийдэв. Уг шийдвэр гарсан даруйдаа маш их эсэргүүцэлтэй тулгарлаа. Гэвч “Тоёота Моторс”-ын захирал Тайзо Ишидагийн дэмжлэгийг авснаар 1957 оны намар гэхэд Калифорни мужид будаг нь ханхалсан Тоёотагийн шинэ салбар байгуулагдав. (1950-1982 онд борлуулалт, үйлдвэрлэлийн хэсэг тусдаа компани байв). Харамсалтай нь шинэ салбар хүлээлтэд хүрэхгүй нь нэгхэн жилийн дотор харагдав. Энэ хугацаанд ердөө 268 Toyopet суудлын тэрэг (хожим Crown нэртэй болсон), нэг Land Cruiser л зарагджээ. Эцэст нь тэд хэтэрхий яарснаасаа болоод өрсөлдөх чадамжгүй бүтээгдэхүүн экспортолсноо ойлгосон юм. Учир нь Toyopet загвар Volkswagen-ын Beetle-тай харьцуулахад 700 ам.доллараар үнэтэйгээс гадна 80 км/цаг хурдалж эхлэхэд мотор нь дуугараад салдаггүй байв. 

1960 он. Америкт үйл ажиллагаагаа явуулаад гурван жил болоход Тоёота хоёр мянган машин ч зарж хүчрээгүй юм. Ийнхүү Тоёота брэндийн нэр хүнд ч навс унаад байсан энэ үе тэдний хувьд гутамшигтай он жилүүд байлаа. Хүнд нөхцлөөсөө гарахын тулд тэд Америкийн статистикч Эдвардс Демингийн чанарын удирдлагын зарчмыг компанидаа суулгахаар ажиллаж эхлэв. Үр дүнд нь тэд гадны зах зээлд нэгэнт алдсан нэр хүндээ эргэн олж аваад зогсохгүй одоог хүртэл онц гойд чанараараа гайхагдсан бренд болж чадсан юм. Деминг ч мөн энгийн нэгэн зөвлөх байсангүй. Тэрбээр үйлдвэрлэлийн доголдлын гэм буруу ажилтанд бус удирдлагад байдагт үнэнхүү итгэдэг нэгэн байлаа. Тиймээс ч үйлдвэрийн доголдлын 85 хувь нь менежментийн алдаатай үйл ажиллагаа гэж үргэлж хэлдэг байв. 

Масс үйлдвэрлэлийн бүтээгдэхүүн болгон адилхан байх учиртай ч алдаа мадаг үргэлж гардаг. Харин түүний хэлдгээр гарсан доголдол болгоныг тэмдэглэж авах хэрэгтэй аж. Ийнхүү алдаа болгоныг бүртгэж, бүх өгөгдлийг цуглуулсны дараа түүн дээрээ шинжилгээ хийж үйлдвэрийн үйл явцыг сайжруулах боломжтой. Тийм ч учраас тэрбээр өгөгдөл бол бурхан тэнгэр гэдгийг хэлэх дуртай байлаа. Ийнхүү масс үйлдвэрлэлд статистикыг гарамгай ашигласнаар “Японд үйлдвэрлэв” гэх шошго чанаргүй гэх үгтэй адилхан байсныг орвонгоор нь өөрчилсөн юм. Эцэст нь доголдол болгоноо залруулж, тасралтгүй сайжрах зарчмыг баримталсан нь Тоёота компанийг дэлхийд чанараараа гайхагдсан бренд болгож чадсан билээ.

bookzone
Тагууд: зарчимменежментсуралцахтүүх

Санал болгох:

A tired person sits at a desk with a laptop and a cup, holding their head in one hand. A nearly empty battery icon appears above, symbolizing exhaustion and low energy.
Тодорхойгүй байдал гол асуудлуудын үндэс байдаг
Бизнес цэнэг
“Бизнес цэнэг” конференц: Шинэ санаа, цогц мэдлэгээр богцоо дүүргэх өдөр
Б.Билэгт

Б.Билэгт

Захиалах
Нэвтрэх
Мэдэгдэл
Нэвтэрч байж сэтгэгдэл үлдээнэ үү
1 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
Бүх сэтгэгдлийг харах
woo_user_1043195
Дагвасүрэн
4 жил өмнө

Гайхалтай

0

БИЗНЕС ХАРИЛЦААНЫ АЛБА:
89975667, 80975667, 86975667

ХАЯГ: УБ, Хан-Уул дүүрэг,
Махатма Гандигийн гудамж,
Галакси Тауэр, 5007 тоот

  • Бидний тухай
  • Нууцлалын бодлого
  • Хамтран ажиллах
  • Лого татах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

wpDiscuz
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Өсөлттэй бизнес
  • Woman entrepreneur
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Брэндийн түүх
  • CEO Talk
  • Green entrepreneur
  • Хобби
  • Made in Mongolia
  • Маркетинг
  • Хүний нөөц
  • Менежмент
  • Дижитал шилжилт
  • Дэлхийд
  • Учиртай тоонууд
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Стратеги
  • Санхүү
  • Амт
  • Эрүүл амьдрал
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Подкаст
  • Сэтгүүл
  • Bookzone
  • Ном
  • Хамтран ажиллах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00