BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
Close menu
  • Хобби
  • Хүний нөөц
  • Санхүү
  • Амт
  • CEO Talk
  • Стратеги
  • Маркетинг
  • Менежмент
  • Брэндийн түүх
  • Өсөлттэй бизнес
  • Made in Mongolia
  • Дижитал шилжилт
  • Green entrepreneur
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Woman entrepreneur
  • Bookzone
  • Подкаст
  • Эрүүл амьдрал
Уламжлалт цэнхэр хувцастай эр ширээний ард суугаад микрофоноор ярьж байна. Энтрепренер нэг гараараа дохиж байхад нөгөө гар нь ширээн дээр хэвтэж байна. Цэнхэр өнгийн дэвсгэр дээр лонхтой ус, шилийг түүний өмнө байрлуулна. - Business.MN

“Urban jeans”-ийн Ерөнхий сайдад бичсэн захидлаас дэлгэрүүлэх зарим санаа

Г.Даваадорж   Г.Даваадорж
2021-06-30
  Төр ба бизнес
0
Share on FacebookShare on Twitter

“Urban jeans” компанийн гүйцэтгэх захирал Д.Соронзонболд өөрийн цахим хуудаснаа Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэд хандан захидал бичсэн. Энэхүү захидлаас зарим санааг дэлгэрүүлэн хүргэж байна. 

  1. Тээврийн зардлаас үүдэлтэй хямрал

Цар тахлаас гадна манай улсын эдийн засагт хямралын түвшний хүндрэл авчрах өөр нэг асуудал бол тээврийн зардал. Дэлхийн худалдааны сүлжээ өөрөө тогтмол ажиллаж чадахгүй, бараг бүх боомт дээр чингэлэгтэй ачаанууд саатсан өнөөгийн нөхцөлд далайн чингэлэг тээврийн зардал өмнө байгаагүй хэмжээгээр огцом өссөн. Нэг жилийн өмнө 40 тоннын нэг чингэлэг 1300-1400 ам.доллараар Шанхайгаас Роттердам ордог байсан бол одоо 11 000 гаруй ам.доллар болсон. Эрээн дээр овоорсон Монголын ачаа бол дэлхий дахинд өрнөж энэ том хүндрэлийн зөвхөн нэгээхэн хэсэг, илрэл нь.

Хэрэв манай улс чөлөөт худалдааны бүсүүдээ хөгжүүлээд, хилийн боомтууд маань ачаа боловсруулах агуулахуудтай байсан бол дэлхийн зах зээлийн үнийг хянадаггүй юм гэхэд ядаж цаанаас авчирсан ачааг саадгүй, хурдан нэвтрүүлэх боломжтой байх байлаа. Бид тээвэр логистикийн системийг зөвхөн барилга байгууламж, зам харгуй гэдгээс арай өөрөөр, бараа материалын удирдлага талаас нь харах цаг болсон. Уг нь социализмын үед бидэнд иймэрхүү тогтолцоо байсан.

Эдгээр хүчин зүйлсээс болж дээрх захидалд бичсэн шиг өнөөдөр бодит байдал дээр зарим тохиолдолд захиалсан бараагаа өртгөөс нь илүү тээвэр, гаалийн зардал төлж Улаанбаатарт хүлээн авч байгаа.

  1. Инфляцийн жолоог алдах нь

Удахгүй манай эдийн засагт үнийн маш их дарамт ирэхээр байгаа. Валют олох амин судас болсон нүүрсний тээвэр гацаатай байгаа. Импортын ачаа далайн боомт, улсын хил дээр гацаатай байгаа. Чингэлэг, авто тээврийн үнэ эрс өссөн. Шатахууны үнэ өсөх нь цаг хугацааны асуудал болсон. Дээр нь махны үнэ өсчихөөд буураагүй. Арматур, цементний үнэ бас өссөн. Энэ нь Хятад улсад үйлдвэрлэлийн индекс өссөнтэй шууд холбоотой. Эдгээр дээр нэмээд ам.доллар, юанийн ханшийн дарамт манай эдийн засгийг сүүдэр шиг дагадаг.

Эндээс харахад Монголбанк инфляцийн түвшинг зорилтот түвшинд барихад ихээхэн хүндрэлтэй болно. Жижиглэнгийн барааны үнэ өсч, иргэдийн гар дээр очих мөнгөний үнэ цэн улам буурна. Суурь зардлууд нэмэгдсэнээр бизнесийнхэн үйлдвэрлэл, үйлчилгээ явуулахад улам хүндэрнэ. Нэлээдгүй нь хаалга барихад хүрнэ. Үнийн өсөлт олон талаар объектив хүчин зүйлээс улбаатай ч нөхцөл байдлыг далимдуулж үнийг зохиомлоор хөөрөгдөж байгаа хүмүүс ч олон бий. Энэ дээр Засгийн газрын оновчтой зохицуулалт хэрэгтэй.

Чухам эндээс монголчууд эдийн засгаа солонгоруулж чадаагүй, түүхий эдийн хараат байдалтай байдаг, дотоодын үйлдвэрлэлээ бодитой дэмжээгүйн үр дагавар илүү хатуу мэдрэгдэнэ.

  1. Шоовдорлогдсон гадаад худалдаа

Монголд гадаад худалдааны нэгдсэн бодлого, хууль эрх зүйн орчин, тэр байтугай гадаад худалдаа хариуцсан яам ч байхгүй. Хоёр хөрштэйгээ гаалийн тарифын хувьд дэндүү тэгш бус харилцаатай. Тэрнээс гадна бид улс төрийн хувьд гуравдагч хөршийн бодлого, ардчилсан орон гэх мэт давуу тал, эрх тэгш харилцах боломжтой ч эдийн засаг, бизнесийн хувьд олон улсын эдийн засгийн амьдралд бүрэн интеграци хийж нэгдэж чадаагүй. Газар зүйн байршлын хувьд бараа материал, түүхий эдийн нэгэн том зангилаа болох бололцоо бий.

Тээвэр логистикийн сүлжээ сул хөгжсөн учраас Монголд ирж буй импортын бүтээгдэхүүний 26-30 хувь нь тээврийн зардал байдаг. Хэрэв чөлөөт бүс, агуулахын дэд бүтцийг хөгжүүлж, материалын урсгалыг оновчтой удирдаж чадвал нийт эдийн засагт хэдэн тэрбумаар тооцогдох үр ашиг авчирч болно.

  1. Улс төржсөн бизнес үү эсвэл бизнесжсэн төр үү?

Авлига нь Монголын улс төр, бизнест тогтолцоо болтлоо нэвчиж, зарим тохиолдолд ажил хэрэг явуулах хэрэгсэл болчихсон. Авлига нь бизнесийн зардлын тодорхой хэсэг гэж үздэг судлаачид ч бий.

Бизнесмэнүүд улс төрд ордог хэд хэдэн шалтгаан бий. Нэгдүгээрт төрийн дарамт. Цэвэр бизнесийн зарчмаар ажил хэргээ явуулахад, ялангуяа олон тооны зөвшөөрөл шаардлагатай салбарт ажиллахад төрийн албан тушаалтнуудын дарамт их. Тиймээс бизнесийн эрх ашгаа хамгаалахын тулд төрд ордог.

Нөгөө хэсэг нь анхнаасаа шууд улс төрийн аргаар баяжих, санхүүгийн эрх чөлөөнд хүрэх зорилго тавьдаг. Өөрөөр хэлбэл, “цүнх барих” нь үнэнч шударгаар бизнес эрхлэхээс илүү амар хялбар арга зам юм байна гэсэн ойлголт түгээмэл болсон.

Зарим нэгний хувьд улс төрд орно гэдэг нэг ёсондоо хөрөнгө оруулалтын нэг хэлбэр. Хэдийгээр маш эрсдэлтэй ч төрийн эрх мэдэл, улс төрийн арга хэрэгслийг амжилттай ашиглаж чадвал сонгуульд зарцуулсан мөнгөө хэдэн арав дахин нугалан олж чадна. Ингэж төрд орсон хүмүүс олон нийтийн эрх ашгийн төлөө бус хэдхэн хүний сонирхолд үйлчилдэг.

Энэ мэт тогтолцоо нь өөрөө авлигыг өөгшүүлдэг учраас бизнес хийх нь улам хэцүү, урам зориггүй ажил болж хувирдаг.

bookzone.mn
Тагууд: бизнестөр ба бизнес

Санал болгох:

Two people smiling and standing together in a kitchen, with kitchen utensils visible. Text overlays the image with contact details and several logos, including Interactive, XacBank, and others.
Жижиг, дунд бизнесүүдэд зориулсан экосистем-Veritech Cloud
From above, a collaborative workspace unfolds, showcasing two individuals sketching business-related ideas on a vast sheet of paper—an embodiment of "Бизнес бол өгөөхийн ухаан" or the art of giving in business. Nearby, a laptop, camera, and stationery accompany their creative process on the wooden table.
Бизнес бол өгөхийн ухаан
Г.Даваадорж

Г.Даваадорж

Ерөнхий редактор

Захиалах
Нэвтрэх
Мэдэгдэл
Нэвтэрч байж сэтгэгдэл үлдээнэ үү
0 Сэтгэгдлүүд
Inline Feedbacks
Бүх сэтгэгдлийг харах

БИЗНЕС ХАРИЛЦААНЫ АЛБА:
89975667, 80975667, 86975667

ХАЯГ: УБ, Хан-Уул дүүрэг,
Махатма Гандигийн гудамж,
Галакси Тауэр, 5007 тоот

  • Бидний тухай
  • Нууцлалын бодлого
  • Хамтран ажиллах
  • Лого татах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

wpDiscuz
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Өсөлттэй бизнес
  • Woman entrepreneur
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Брэндийн түүх
  • CEO Talk
  • Green entrepreneur
  • Хобби
  • Made in Mongolia
  • Маркетинг
  • Хүний нөөц
  • Менежмент
  • Дижитал шилжилт
  • Дэлхийд
  • Учиртай тоонууд
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Стратеги
  • Санхүү
  • Амт
  • Эрүүл амьдрал
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Подкаст
  • Сэтгүүл
  • Bookzone
  • Ном
  • Хамтран ажиллах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00