Захиалгын бизнес бол тогтмол орлого бий болгож, үйлчлүүлэгчтэйгээ урт хугацааны харилцаа тогтоох хамгийн хүчтэй загвар. Нэг удаагийн борлуулалтаас илүүтэйгээр хэрэглэгчдэд дахин дахин үнэ цэнэ хүргэх нь таны бизнесийг урт хугацаанд тогтвортой байлгах гол түлхүүр юм.
Сүүлийн жилүүдэд захиалгын бизнесийн загвар олон улсад хүчтэй өсөж байна. Хэрэглэгчид сар бүр тогтмол бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ хүлээн авах зуршилтай болж, бизнесүүдийн орлого тогтмол, төлөвлөлттэй болсон нь том давуу тал. Гэхдээ бүх санаа амжилттай хэрэгждэггүй. Зарим нь богино хугацаанд алдагдалтай ажиллаж хаагддаг бол зарим нь үнэхээр хурдан өсч, хэдхэн жилийн дотор тогтвортой компани болон төлөвшдөг. Ингээд бага хөрөнгөөр эхлүүлж болох хэд хэдэн санааг авч үзье.
Гоо сайхны бүтээгдэхүүний захиалга
Гоо сайхны бүтээгдэхүүний захиалгын үйлчилгээ олон улсад хамгийн амжилттай хэрэгждэг загварын нэг. Ялангуяа арьс арчилгаа, байгалийн гаралтай бүтээгдэхүүн сонирхдог хэрэглэгчдийн хүрээлэл асар хурдан тэлдэг. Үйлчлүүлэгчид сар бүр шинэ бүтээгдэхүүн туршиж үзэх сонирхолтой байдаг учраас эрэлт тасардаггүй. Монголын зах зээлд ч гоо сайхны хэрэглээ тогтмол өсөж байгаа тул боломж ихтэй. Гэхдээ өрсөлдөөн өндөр учир чанар, брэндийн нэр хүнд, сав баглаа боодлын ялгарал амжилтыг шийддэг. Дэлхийд ийм төрлийн бизнесийн ойролцоогоор 60–70 хувь нь 2 жилээс дээш тогтвортой үйл ажиллагаа явуулдаг гэсэн тооцоо бий.
Хоол бэлдэж хүргэх үйлчилгээ
Хоол бэлдэж хүргэх үйлчилгээ нь хэрэглэгчийн өдөр тутмын хэрэгцээнд тулгуурладаг тул эрэлт харьцангуй бат бөх. Ажилтай хүмүүс, фитнесийн хэрэглэгчид, оффисийн ажилтнуудын хувьд эрүүл хоолыг байнга бэлдэх цаг гардаггүй. Тиймээс долоо хоног бүр эсвэл сар бүрийн захиалга тогтвортой явж чадвал богино хугацаанд ашиг гардаг. Гэхдээ хоол үйлдвэрлэлд стандарт, зөвшөөрөл маш чухал. Монголд энэ загвар сүүлийн жилүүдэд эхэлж байгаа бөгөөд өндөр орлоготой хэрэглэгчдэд чиглүүлсэн үйлчилгээ амжилттай явж байна. Гэхдээ олон улсын жишгээр нийт захиалгын хоолны бизнесийн зөвхөн 40 орчим хувь нь 3 жилийн турш амжилттай ажиллаж чаддаг.
Тэжээвэр амьтанд зориулсан багц
Тэжээвэр амьтдын бүтээгдэхүүний зах зээл дэлхийд хэдэн тэрбумаар үнэлэгддэг. Нохой, муурын эзэд сар бүр тоглоом, амттан, витамин захиалдаг зуршилтай. Монголд энэ соёл арай бүрэн тогтоогүй ч хотжилт нэмэгдэхийн хэрээр эрэлт өсөж байна. Энд органик, эрүүл мэндэд хоргүй бүтээгдэхүүн санал болговол өрсөлдөөнд ялгарч чадна. Гэхдээ амжилттай явах магадлал дунд зэрэг буюу 50 хувийн орчимд хэлбэлздэг.
Кофе болон цайны захиалга
Кофе болон цайны захиалга бол уламжлалт, туршлагатай хэрэглэгчдэд түшиглэдэг загвар. Өдөр бүр хэрэглэгддэг тул тогтмол борлуулалттай. Монголын хувьд кофе соёл ид хөгжиж байгаа учир энэ загвар эрэлттэй. Гэхдээ нийлүүлэлтийн сүлжээ, импортын тогтвортой байдал чухал. Олон улсын судалгаагаар кофе, цайны subscription бизнесийн 70 гаруй хувь нь 5 жилээс дээш тогтсон байдаг.
Дижитал мэдээллийн newsletter
Дижитал мэдээллийн захиалга буюу newsletter харьцангуй бага хөрөнгөөр эхлэх боломжтой. Хэрэв та тодорхой салбарт мэдлэгтэй бол мэргэжлийн мэдээ, дүн шинжилгээ, зөвлөгөөг тогтмол илгээснээр хэрэглэгчийн үнэнч захиалагчид бий болдог. Амжилтын магадлал харьцангуй өндөр, зардал бага учир 80 хүртэл хувь нь тогтвортой явж чаддаг. Монголд энэ загвар бүрэн хөгжөөгүй тул шинэ боломж нээлттэй.
Номын захиалгын багц
Номын захиалгын үйлчилгээ нь уншигчдын сонирхолд нийцсэн сонголтыг сар бүр хүргэдэг. Энэ нь хэрэглэгчийн унших зуршлыг бий болгож, нэмэлтээр уншлагын клуб, зохиогчийн ярилцлага зэрэг контент хавсаргаж өгвөл үнэ цэнэ улам нэмэгддэг. Дэлхийн жишигт ийм төрлийн үйлчилгээний 50–60 хувь нь тогтвортой ажилладаг бөгөөд Монголд номын зах зээл тогтворгүй тул эрсдэл арай өндөр.
Ингээд харвал захиалгын бизнесүүдийн нийтлэг амжилтын хүчин зүйл бол үнэнч хэрэглэгчийн бааз бий болгох, чанар болон хэрэглэгчийн туршлагад анхаарах явдал юм. Гоо сайхан, кофе, дижитал мэдээлэл зэрэг нь амжилтын магадлал өндөртэй бол хоол, тэжээвэр амьтны бүтээгдэхүүн, номын үйлчилгээ нь зах зээлээс хамаарч эрсдэлтэй. Гэхдээ бүгдэд нь нийтлэг зарчим бий — тогтмол үнэ цэнэ өгөх, хэрэглэгчийн хүлээлтийг хэзээд давж биелүүлэх.
Эцэст нь, “Үйлчлүүлэгч олж авах нь хамгийн хэцүү” гэдгийг сана. Нэг удаагийн борлуулалт биш, харин тогтмол үнэ цэнэ хүргэх нь таны бизнесийн амжилтын үндэс болно.




