BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Учиртай тоонууд
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Сэтгүүл
  • Ном
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
BUSINESS.MN
Close menu
  • Хобби
  • Хүний нөөц
  • Санхүү
  • Амт
  • CEO Talk
  • Стратеги
  • Маркетинг
  • Менежмент
  • Брэндийн түүх
  • Өсөлттэй бизнес
  • Made in Mongolia
  • Дижитал шилжилт
  • Green entrepreneur
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Woman entrepreneur
  • Bookzone
  • Подкаст
  • Эрүүл амьдрал
Нэг нь сахиусан тэнгэр, нөгөө нь чөтгөрийн хувцас өмссөн, мөрөн дээр нь бяцхан хүнтэй, ширээний ард бичдэг энтрепренерийн дүрслэл. - Business.MN

Байгууллагаа хэрхэн “ЭЕРЭГ” болгох вэ?

Б.Болорцэцэг   Б.Болорцэцэг
2020-05-06
  Онцлох, Хүний нөөц
0
Share on FacebookShare on Twitter

Бизнес.мн болон Хархорин Дижитал академиас хамтран бизнес эрхлэгч нарт зориулан цуврал платформын /онлайн/ сургалтын ээлжит вэбинар өчигдөр “ Байгууллагад ёс зүйт хандлагыг төлөвшүүлэх таван алхам” сэдвээр зохион байгуулагдлаа. Тус сургалтыг Макс группийн сургалт хөгжлийн менежер, сургагч багш Г.Батханд  удирдан явуулсан юм. Ингээд сургалтаас бэлтгэсэн товч нийтлэлийг хүргэж байна. 

Нэгэн удирдагч шороотой вааруудыг ажил горилогчдод өгөн нэг сарын хугацаанд хэр сайн ургуулж чадсаныг нь албан тушаалд томилно гэж амлажээ. Сарын дараа хүн бүр сайхан цэцэг ургуулчихсан байхад нэг л хүн “Би энэ хөрсийг өдөр шөнөгүй усалж, нар салхинд тавьсан боловч юу ч ургуулж чадсангүй” гэжээ. Харин өнөөх удирдагч түүнийг үнэхээр үнэнч хүн байна хэмээгээд ажилд авсан байна. Энэ бол ёс зүйн хамгийн энгийн жишээ аж. 

Энэ түүхэд гарч байгаа үнэнч зан бол нэн тэргүүний шаардлага бол үүн дээр нэмээд дэг журам, хүндлэл, сахилга бат, цаг баримтлах, ариун цэвэрч байдал зэрэг нь ёс зүйн үндсэн элементүүд болдог. Энэ бол хувь хүн бүрд байх ёстой наад захын ёсзүйн зарчим.

 Тэгвэл байгууллагад хэрхэн ёс зүйг төлөвшүүлэх вэ?

1. Байгууллагадаа ёс зүйн зөрчил, алдаа байгаа эсэхийг оношлох : Дараах 10 төрлийн алдаа байгаа эсэхийг тодруулж, олж тогтоох

Их Британийн “Манлайлал болон Удирдлагын институт”-ын 1600 менежерүүдэд хийсэн ёс зүйн судалгаагаар: 

Ажлын байран дээр ажилтнуудын нийтлэг гаргадаг 10 ёс зүйн зан үйлдлийг жагсаажээ.

  1. Ажлыг амарчлах, дүр эсгэх – 72%
  2. Алдаагаа нуухын тулд худлаа хэлэх – 72%
  3. Хамтран ажиллагсдаа муулах – 68% 
  4. Хариуцлагаа бусдад тохох – 67% 
  5. Залхуурах, ажлаа хойш тавих – 64%
  6. Бусад хүмүүсийн алдааг нуухын тулд худал хэлэх- 63% 
  7. Бусад хүмүүсийн гүйцэтгэсэн ажлын төлөө сайшаал магтаал хүртэх- 57% 
  8. Өвчтэй гэх эсвэл хүндэтгэх шалтгаан хэлж чөлөө авах – 56% 
  9. Ур чадвар туршлагынхаа талаар худал хэлэх – 54%
  10. Ажлаасаа хямд үнэтэй, жижиг зүйлсийг авах – 52% 

 2.Ёс зүйн дүрэм боловсруулах 

Байгууллагад ёс зүйг төлөвшүүлэх зорилгоор нэгдсэн, хамт олондоо ажил үйлс болон нэр хүндийн хувьд хүндлэгдэж, хүлээн зөвшөөрөгдсөн хувь хүмүүсийг олон нийтийн саналаар сонгон байгуулах 

3. Ёс зүйн зөвлөл байгуулах 

  • Дүрмийн зорилго 
  • Ёс зүйн дүрмийн эрх зүйн үндэс 
  • Ажилтны баримтлах зарчмууд 
  • Ёс зүйн зөрчил гэж юу болох 
  • Ялгаварлах үзэл гэж юу болох, хэрхэн ялгаварлах үзэл гаргахгүй байх /Нас хүйс, ажилласан жил, албан тушаал, хөгжлийн бэрхшээл, харагдах байдал, амьдралын түвшин гэх мэт/ илүү тодорхой тусгах 
  • Байгаль орчин ба хүрээлэн буй орчиндоо хэрхэн хүндэтгэлтэй хандах 
  • Зохисгүй байдал гаргахгүй байх 
  • Олон нийтийн цахим мэдээ, мэдээллийн сүлжээ ашиглах /Юуг нийтэлж болох болохгүй, олон нийтийн сүлжээнд биеэ зөв авч явах/
  • Бие даасан, хараат бус байдлыг хадгалах 
  • Ажлын байрны сэтгэл зүйн дарамт
  • Ажлын байрны бэлгийн дарамт 
  • Бусдын нэр хүндэд хэрхэн хандах 
  • Ажлын байрны зөв хувцаслалт, хувийн биеэ авч явах соёл 
  • Ашиг сонирхол, хөрөнгө, орлогоо мэдүүлэх 
  • Ажилтны албан үүргээс бусад үйл ажиллагаа 
  • Бусдын зан байдлын талаар тодорхойлох 
  • Ажилтны албан үүргээс бусад үйл ажиллагааны хөлс 
  • Ёс зүйгүй үйлдлийг хэрхэн мэдээлэх 
  • Өөрөө болон бусад хүмүүс ёс зүйгүй үйлдлийн хохирогч болж байгааг хүлээн зөвшөөрөхгүй байх 

4.Ёс зүйн зарчим, дүрмээ таниулах 

  • Сургалтаар 
    • Ёс зүйн талаар 
    • Ёс зүйгүй үйлдлүүдийн талаар 
  • Соён гэгээрүүлэх үйл ажиллагаагаар 
  • Дадал хэвшил болгох 
  • Хөдөлмөрийн гэрээнд Ёс зүйн талаар нэг заалт болгон оруулах 
  • Ёс зүйн дүрмээ нээлттэй байршуулах, бүх ажилтнуудад хүргэх 

5. Ёс зүйт манлайллыг бүтээх 

Бүх шатны  удирдлагууд, ахлах менежерүүдийн түвшинд хувь хүний өрсөлдөх чадвар, мэдлэг, туршлага, амбиц сонирхлоороо ялгарахаас гадна “Ёс зүйт манлайлал”-ыг төлөвшүүлэх шаардлагатай.

Ёс зүйт манлайлагч нь байгууллага, баг хамт олноо нэг зорилгод чиглүүлж, хэрхэн бид ажиллаж, амьдарч байгааг цаашид хэрхэн хөгжихийг заадаг

Ёс зүйт манлайллыг бүтээхгүйгээр байгууллага эрхэм зорилгодоо хүрэхгүй, үнэ цэнээ дээдлэхгүй, аливаа эерэг өөрчлөлт хэрэгжихгүй. Иймд: 

  1. Удирдах ажилтан та өөрөө өндөр ёс зүйтэй байх
  2. Ёс зүйн дүрэм, зарчмаа мөрддөг, роль модель байх 

Байгууллагын удирдлагын түвшинд ажиллаж байгаа хүн бүхэн дараах зан үйл, дадал, хэв шинжүүдийг тогтооно.

  • Байгууллагын үнэт зүйлээ хамтдаа тодорхойлж, дээдлэх,
  • Дүрэм журмаа даган мөрдөх, 
  • Аливаа асуудлыг хүний төлөө, байгууллагын төлөө гэдэг хандлагаар шийдэх 
  • “Нээлттэй” ба “Хаалттай” байдлынхаа тэнцвэрийг баримтлах 
  • Бусдын үнэт зүйлсийг хүндэтгэх 
  • Дотоод ба гадаад орчин “байгууллагын төлөөлөл” гэдэг нэг л үүргээр хандах
  • Байгууллагынхаа үнэт зүйлсэд “Ёс зүй, үнэн шударга” байхыг оруулах 

 

bookzone

 

Тагууд: байгууллагын соёлменежментхандлагахүний нөөц

Санал болгох:

A large audience sits in rows facing a stage with two speakers presenting in front of a screen displaying colorful graphics and text. Event branding in Cyrillic is visible. The room is well-lit and modern.
Сэтгэл ханамжтай ажилтан байгууллагын үнэт капитал
A tired person sits at a desk with a laptop and a cup, holding their head in one hand. A nearly empty battery icon appears above, symbolizing exhaustion and low energy.
Тодорхойгүй байдал гол асуудлуудын үндэс байдаг
Б.Болорцэцэг

Б.Болорцэцэг

Захиалах
Нэвтрэх
Мэдэгдэл
Нэвтэрч байж сэтгэгдэл үлдээнэ үү
0 Сэтгэгдлүүд
Inline Feedbacks
Бүх сэтгэгдлийг харах

БИЗНЕС ХАРИЛЦААНЫ АЛБА:
89975667, 80975667, 86975667

ХАЯГ: УБ, Хан-Уул дүүрэг,
Махатма Гандигийн гудамж,
Галакси Тауэр, 5007 тоот

  • Бидний тухай
  • Нууцлалын бодлого
  • Хамтран ажиллах
  • Лого татах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

wpDiscuz
Үр дүн олдсонгүй
Хайлтын үр дүнг харах
  • Амжилтын эзэн
  • Манлайлагч
  • Өсөлттэй бизнес
  • Woman entrepreneur
  • Бизнесийн эргэн тойронд
  • Брэндийн түүх
  • CEO Talk
  • Green entrepreneur
  • Хобби
  • Made in Mongolia
  • Маркетинг
  • Хүний нөөц
  • Менежмент
  • Дижитал шилжилт
  • Дэлхийд
  • Учиртай тоонууд
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Стратеги
  • Санхүү
  • Амт
  • Эрүүл амьдрал
  • Ирээдүйг кодлогчид
  • Подкаст
  • Сэтгүүл
  • Bookzone
  • Ном
  • Хамтран ажиллах

© 2019-2025 Бизнес Медиа ХХК

-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00